نحوه نصب صحیح بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 (قسمت سوّم)

در مطالب قبلی به ویژگی های بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 پرداختیم ، اکنون به نحوه نصب صحیح بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 می پردازیم.

همانطور که گفتیم جهت سهولت نصب و عدم نیاز به تنظیم بلبرینگ چرخ جلو پراید ، از سری بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 ، استفاده شد، اما بعدها شاهد مشکلات زیادی در آمار برگشت این بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 شدیم. اشکالات فوق علاوه بر عدم قرار دادن لوکرها در رینگ داخلی آنها، و نوع گریس بکار رفته در بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 ، ناشی از عدم آشنایی صنعت کاران و تراشکاران با روش درست نصب آنها است.

قبل از هرچیز باید میزان دو پهن بودن احتمالی پوسته ایی که بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141در آن قرار می گیرد بررسی شود.این دو پهنی به هیچ وجه توسط چشم و یا با انگشت قابل تشخیص نیست، و حتما باید با پرگار تراشکاری از عدم دوپهنی فضای داخل پوسته مطمئن شد.( کاری که متاسفانه کمتر استاد کاری انجام میدهد)

نکته مهم بعدی این است که بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 را به هیچ وجه نباید با قلم و چکش نصب کرد و فقط و فقط باید از دستگاه پرس استفاده شود.

توجه شود که در هنگام نصب بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 به هیچ وجه نباید بر روی رینگ داخلی آنها هیچ فشاری وارد شود زیرا تحمل فشار برای لوکر ها در بهترین حالت ها در حدود 300 نیوتن است، برای این مهم نباید با قرار دادن بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141کهنه یا قطعه تخته بر روی بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 جدید آنها را زیر پرس قرار داد، بلکه باید از بوش مناسب و یا حداقل ، با خالی کردن رینگ داخلی بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 کهنه ، و قرار دادن لبه بیرونی آن بر روی لبه بیرونی
بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 فشار را منتقل کرد.

البته روش های مناسب تر ، استفاده از دستگاه گرم کننده پوسته و یا نیتروژن مایع برای نصب بلبرینگ ها روشی کم چالش تر و مطمئن تر هستند.

در برخی موارد نیز دیده شده است که برخی میکانیک ها ، قبل از نصب رینگ داخلی را بیرون کشیده که داخل آن را گریس کاری کنند که بیرون کشیدن رینگ داخلی بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 کاری بسیار اشتباه است چون موجب شکستگی و خرابی لبه های درگیر کننده لوکرها میشوند

مهندس نجفی…09130278783-09136952876-03145284595

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *