چرا بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 زودتر خراب می‌شوند

سوالی که برای اکثر همکاران بلبرینگ فروش وجود دارد این است که چرا بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 اینقدر برگشتی دارد؟!

طی گفتگوهایی که قبلا با چند نفر از مهندسین متخصص تولید بلبرینگ در کمپانی های مختلف داشتم، حتی آنها نیز جوابی متقن و مستند برای این موضوع نداشتند و نمی دانستند که چرا بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 بیشتر از بقیه سایزها برگشتی دارد.

همکارانی نیز داشتیم که با بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 اصلی نیز به چالش برخوردند.

حتی یکی از مهندسین ارشد در زمینه تولید بلبرینگ می گفت که چون سایپا بر خلاف KIA کره از بلبرینگ 69349/10 استفاده نکرده و بدون حساب از بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 استفاده کرده است، بیس کار اشکال دارد.

اما به نظر من ، اشکالی از TYPE بلبرینگ نیست زیرا در ماشین های دیگر نیز به وفور از این تیپ بلبرینگ استفاده شده است، حتی به عنوان مثال در ماشین دوو سیلو که بیس و مهندسی آن مربوط به کمپانی بزرگ جنرال موتورز آمریکا است، از همین تیپ بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 استفاده شده است حتی قطر داخلی و قطر خارجی آنها یک میلی متر کوچکتر از مشابه پرایدی آن است، اصلاً مشکلات اینگونه دیده نمیشود

تصور من بر این است که اشکال اصلی از عدم تناسب سیستم تعلیق و دمپرهای ضربه و فنربندی پراید است که شوک ها و ضربات را بیشتر به بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 منتقل می کنند و عامل مهم دیگر ضعیف بودن متریال پوسته و عدم دقت کافی در تراش و CENTER نمودن فضای داخل آن است که تولید کننده ایرانی، متریال ضعیف تر و ابزارها و دستگاه های تولید با دقت عمل پایین تری در اختیار دارد.

عامل دیگر نیز می تواند نصب غلط باشد که در مطالب قبلی به صورت کامل به آن پرداختیم.

مهندس نجفی 09130278783-03145284595

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *