بلبرینگ چرخ جلو پراید یک تیکه 141 (قسمت دوّم)

همانطور که قبلا در قسمت اوّل بیان کردیم ، در ساخت بلبرینگ چرخ جلو پراید یک تیکه 141 ، از ساچمه های متفاوت بشکه ای یا مخروطی و نیز ساچمه های گرد استفاده می شود. واقعیّت این است که صرفاً شکل ساچمه دلیل بر کیفیّت بلبرینگ چرخ جلو پراید یک تیکه 141 نیست.

هر یک از این نوع ساچمه ها در بلبرینگ چرخ جلو پراید یک تیکه 141 ، یک اپلیکشن و کاربرد خاص خود را دارد.

در بلبرینگ چرخ جلو پراید یک تیکه 141 با ساچمه های بشکه ایی یا مخروطی، سطح تماس ساچمه های
بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 با رینگ های آنها بیشتر است که این ویژگی به بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 با ساچمه های بشکه ایی، توانایی تحمل بار‌های سنگین تر و اندکی نا همراستایی محوری بیشتر را داده است.

در مقابل، در بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 با ساچمه های گرد، سطح تماس بین ساچمه ها و رینگ های داخلی و خارجی بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 ، بصورت نقطه ایی است، لذا بدلیل اصطکاک کمتر بین ساچمه و رینگ ها، برای عملکرد در سرعت بیشتر و شرایط آب و هوایی گرم تابستان به شرط استفاده از گریس خوب مناسب تر است.

اینجانب به شخصه، بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 با ساچمه های گرد را به بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 با ساچمه های بشکه ایی ترجیح می دهم زیرا پراید ماشین سبکی است و نیازی به استفاده از
بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 ساچمه بشکه ایی نمی بینم . ( البته جنس ومتریال آلیاژ فولاد، بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 نیز مهم است ).

اکنون می خواهیم به علل خرابی و برگشت فراوان بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 بپردازیم..ادامه مطالب را در قسمت سوّم بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 مطالعه فرمایید..09130278783-09136952876-03145284595

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *