پیشنهادات و روش خرید و فروش و واردات بلبرینگ در سال 1398

اکنون که در آغاز سال 1398 هستیم

به دلیل شوک ناشی از عدم ثبت سفارش واردات بلبرینگ و یا کند بودن روند قانونی واردات بلبرینگ در کشور، بسیاری از شرکتها در تامین نیاز بلبرینگ مشتریان خود، بخصوص بلبرینگ‌های ماشینی و در صدر همه بلبرینگ های یک تیکه چرخ جلو پراید 141 که پر فروشترین بلبرینگ ماشینی است، ناتوان شده اند، و مشتریان این شرکتها بخصوص توزیع کنندگان و پخشی های بلبرینگ،سردرگم شده اند، لازم دیدم که بخشی از تجربیات خود را در خصوص مدیریت موفق بازار فعلی بلبرینگ شرکت گروه تجاری سبز ایران، را با همکاران خود درمیان بگذارم تا قادر شوند که وضعیت را بخوبی سپری نمایند و در شغل و کسب خود ( توزیع و پخش بلبرینگ ) پایدار و ماندگار باشند.

از آنجا که اکثر شرکت های عرضه کننده لوازم یدکی، ترجیح می دهند که بلبرینگ های چرخ جلو یک تیکه پراید 141 و بلبرینگ پژو وارداتی خود را با سفارش به سازنده چینی ، تامین کنند امّا در خوشبینانه ترین حالت، به عنوان مثال، در خصوص بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141،از زمان سفارش به کارخانه های سازنده
بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 تا زمان ترخیص آن از گمرک، حدوداً 6 ماه طول خواهد کشید.

لذا در چنین شرایطی که بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 در کشور کمیاب می شود، می توان این بلبرینگ ها را از کشور دوبی وارد نمود.

واردات بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 از دوبی مزایایی دارد به عنوان مثال ،با وارد کردن بلبرینگ از دوبی، دیگر نیازی نیست 3 ماه را برای ساخت بلبرینگ منتظر بمانیم.

مهم ترین مزیت دیگر خرید بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 از دوبی در این است که بسیاری از کمپانی های بلبرینگ در همسایگی ما، دوبی وجود دارند که می توان محصول تولید شده را در آنجا بخوبی بررسی و آنالیز کرد تا ریسک در اسمبل کردن بلبرینگ را نداشته باشیم، زیرا متاسفانه در حال حاظر باز کردن LC برای تجّار کشور ما تا حد زیادی ممکن نیست و مجبوریم که 100% پول را به سازنده پیش پرداخت کنیم.

حمل بلبرینگ حتی بصورت خرده بار از دوبی بسیار آسان تر و ارزانتر است.

واردات بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 از دوبی معایبی نیز دارد و آن اینکه قیمت بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 در دوبی حدود 20 الی 30% گرانتر از چین است و عیب دیگری که وجود دارد این است که اگر خرید بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 از منطقه آزاد جبل علی دوبی نباشد احتمال اینکه فروشنده 5% عوارض را به فاکتور نهایی شما اضافه کند، بسیار وجود دارد.

در مجموع اینجانب با توجه به وضعیت فعلی کشور، و کمبود بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141 و الزام به جایگزینی سریع آن ، به توزیع کنندگان بلبرینگ، پیشنهاد دارم خرید بلبرینگ از دوبی را در نظر داشته باشند، تا جوابگوی مشتریان خود باشند و مشتریان خود را از دست ندهند.

شرکت بلبرینگ گروه تجاری سبز ایران، با به کاربردن نکات فوق توانست علاوه بر مشتریان قدیمی خود در زمان شوک کمبود بلبرینگ های چرخ جلو پراید یک تیکه 141، حتی مشتریان جدید را نیز از سراسر ایران تأمین نماید.

نکته ای نیز برای برخی توزیع کنندگان که امکان واردات بلبرینگ را ندارند و مجبورند خرید داخلی داشته باشند دارم.

پیشنهاد می کنم: با تقسیم سفارشات خود، همزمان از وارد کنندگان متعددی خرید نمایند به عبارتی دیگر چند وارد کننده جدید را پیدا کنید و مطلّع شوید که آیا بلبرینگ پر مصرفی که در بازار احساس کمبود می کنید، خریداری شده است یا نه؟ و آیا در گمرک قرار دارد؟ یا در مرحله ساخت است و اینکه چه زمان ترخیص می شود؟ با در نظر گرفتن زمان هایی که در بالا بیان شد ، سیاستی اتخاذ نمایید تا علاوه بر خرید بلبرینگ استراتژیک، از واردکنندگان قبلی خود، بخشی از بلبرینگ های غیر حساس خود را به واردکنندگان جدید بدهید، تا نام شما در سیستم آنها نیز به عنوان مشتری ثبت شود، در اینصورت تقریبا شما همواره بلبرینگ کمیاب را در اختیار دارید و قادر خواهید بود که مشتریان خود را تامین کنید.

شرکت بلبرینگ گروه تجاری سبز ایران ، مهندس نجفی 0314

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *